בניית באנר
בניית באנר
תהליך בניית באנר אינטראקטיבי/סטטי לקידום או לאתר:
תהליך בניית באנר מתבסס על עבודה צמודה מול מנהל פרויקט אישי. מנהל פרויקט מומחה בתחום אינטרנט שתפקידו כולל, קודם כל, לימוד והיכרות מעמיקים עם תחום עיסוקו של הלקוח. איסוף והבנת דרישות הלקוח כגון: איפה הבאנר אמור להופיע ומה מטרתו לעסק של הלקוח. צבירת חומר לבאנר: טקסטים, תמונות, וידאו ועמודי נחיתה.
אנחנו שמים דגש על נקודות חשובות בבניית באנר:
- סקירת האתר, ניתוח השוק הקיים בתחום, הגדרת קהל היעד לבאנר
- כתיבת טקסט מניע לפעולה בתוך הבאנר (Call to action)
- הפניית הגולש לדפים המתאימים באתר לפי הבאנר
- מיקסום (אופטימיזציה) של באנרים שעובדים באתרים אחרים, בדיקת גרסאות הבאנרים
- אפשרות לפרסום באנר מסוג "בניית הזמנות" כדי למשוך לקוחות חדשים לעסק של הלקוח (במדיות רלוונטיות)
- פרסום במדיות רלוונטיות – "בניית מיתוג" בכדי להיכנס לתודעה של הלקוחות (באתרים שנותנים פלטפורמה לפרסום)
כל עבודות ניתוח הנתונים נעשות בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח
היכן יופיע הבאנר באינטרנט:
הבאנרים יכולים להופיע בכל אתר שיש בו מקום לפרסום לפי דרישות מנהל האתר. מספר דוגמאות למקומות:
ברשת מדיה של גוגל(Google Display Network) שבה נכנס כל אתר שנותן פלטפורמה לפרסום.
באתרים מסחריים, פורטלים, אתרי תוכן, לדוגמה בוואלה, ידיעות אחרונות, נענע 10, כלכליסט וכדומה.
באתר הלקוח על מנת לכוון את תנועת האתר לדף אחר ולחשוף את הגולש למבצעים, שירותים אחרים וכדומה.
באתר הלקוח במטרה לתת רקע על האתר ללא אפשרות לעבור לדף אחר.
הגדרת מטרות הבאנר:
באנר משתמש בעולם מודרני כאמצעי עסקי לפרסום שירותים, מבצעים וכדומה. בעזרתו אפשר להגיע לקהל יעד לפי כל פילוח של תכונות למשל:
- גיל
- מין
- שפות
- מיקום גאוגרפי
- מילות מפתח המפיעות באתר שבו מופיע באנר
- נושאים של אתרים
- התנהגות הגולש לפי תחום עיסוקו או התמחותו
- לפי בקשת הלקוח באתרים ספיציפים המתאימים לדעתו ללקוחות פוטנציאלים
- שיווק מחדש ללקוחות שביקרו באתר או בעמודים של האתר. "לרדוף" אחרי גולש באינטרנט ולהזכיר לו את העסק שלך
טכנולוגיות לבניית באנר:
באנר יכול להיות אינטראקטיבי (באנר שזז) או סטטי (באנר ללא תנועות). מומלץ לבנות באנר אינטראקטיבי, שכן הוא מושך יותר את הגולש והוא מקליק עליו. יש מספר טכנולוגיות לבניית באנר. לכל טכנולוגיה יש חסרון ויתרון משלה, והוא נבחן על פי המטרות העסקיות של הלקוח:
- פלש (Swf) – טכנולוגיה מאוד פופולרית, ניתן להכניס כל אינטרקציה בבאנר, מאוד חזקה לא תומכת באייפונים ואיפדים (iPhone & iPad). בדרך כלל טובה עבור פרסום באתרי תוכן, מדיה וכדומה
- גיף (Gif) – טכנולוגיה להזזת מספר תמונות, אנימציה קלה ומעברים פשוטים. היא תומכת כל הפלטפורמות, חסרונה היחסי הוא קיבולת של התמונות. מתאימה לעבודות פשוטות וקטנות.
- ג'אווה סקריפט (JavaScript) – טכנולוגיה מאוד פופולרית, תומכת ברוב הפלטפורמות. ניתן להכניס תמונות מתחלפות וזזות. בדרך כלל יעילה כבאנר לאתר של הלקוח כתמונות אווירה.
- סטטי (Jpg, Png, Gif) – עיצוב תמונה על ידי מעצב מוסמך עם סלוגן, טקסט, קריאה להנעה לפעולה ופרטי התקשרות של לקוח. תומכת בכל פלטפורמות.